Monday, March 23, 2009

Waterfall abseilling

Salam ceria.alhamdulililah bertemu kita kembali dlm coretan hidup aku yg sungguh menyeronokkan semasa di Janda Baik.dlm blog ni aku nak cerita kan segala pengalaman aku semasa aktiviti waterfall abseilling.ni merupakan salah satu aktiviti yg paling aku tgu2.kebiasaan nye org wat abseilling kt bukit atau gunung2,tp kali ni lain skit.kte org wat kat air terjun.best gler..jam 8 pagi setengah kte org melapor diri kepada En.Khaizani n jam 9 kte org bertolak ke tempat air terjun tersebut.sblm tu kami dikehendaki memakai segala peralatan abseilling terutama helmet,PFD, n harness.ada la satu kwn aku ni pakai harness mcm tak pakai,londeh.mmg kelakar arr.time belari kan dah nak tercabut da benda tu..kelakar arr mcm baby yg pakai cawat londeh.ape la,lain kali mkn la byk2 sikit..haha.jgn marah sape yg ditujukan.mak ayed kate sape yg mkn cili die yg terase pedas,.hmm.. disebabkan pagi tu ujan,ni telah mejejaskan sikit perjalanan kami.dgn keadaan jalan yg licin n bercerun kami terpakse berhati2.perjalan kami mngambil mase selama 45 minit.mse ni aku bersama yazid, hafis,n fikri dilepas kan dulu bg mengankat segala brg2 abseilling n kami juga ditugas kan utk membantu dlm penyediaan aktiviti abseilling tersebut.
Setiba nye aku disana,air yg mengalir mmg deras.ni merupakan satu cabaran bg kmpulan kami.setelah segala nye selesai,bermula la aktiviti kami.aktiviti ni bermula dgn awin,diikuti farah,nadia,anis n last sekali anak mami,ina..setelah selesai ksemua perempaun tiba lah giliran lelaki plak.sblm tu ada gak aku tanye kan pengalaman bdk pmpuan semasa mereka wat aktiviti tu.yg paling mencuit ati skali farah,.die ckp mse die wat tu die rase diri die hanya tgu nak ..... shj.tapi kan muke farah mase tu main peranan bai,ya Allah mcm org meneran sesuatu benda.tapi tak tau la ape benda tuu.hehehe..ape la farah,jgn la takot.haha.tp mmg kelakar r,kejab2 jatuh.bleh kate smue ahli kmpulan kami r jatuh.tempat kat situ mmg tak dinafi kan mmg licin..aku pow lbh kurang gak..
Selepas giliran pmpaun abis tiba laa giliran lelaki yg gagah perkasa wat.dimulakan fikri,diikuti hafis, aku,fitri,yazid, acab,n last sekali e’in.mule2 mse aku nak wat tu gayat r gak,tinggi tu..pastu air plak deras..fuhhh,mmg mencabar.mase kt tgh2 tu, aku dah nk tergolek da,sb mse aku pijak batu tu,air mmg deras,seolah2 kaki aku ditolak..lg satu paling aku tak tahan sekali mcm nk lemas jekk,bkn lemas kat dlm air tp lemas mase air jatuh kat muke,,.adoiii slmat tak de pape.alhamdulillah segale nye lancar tanpa ada sebarang kecederaan serius berlaku.setakat lebam2 n melecet2 sikit tu ada la.tp dgn pertolongan dari Allah semue nye selamat.kami bertolak balik kire2 jam 2 setengah ptg.mmg memenat kan,tp dgn kepuasan dan pengalaman yg kami dpt segala keringat kami tak dihiraukan.alhamdulillah jam 3 ptg kami selamat sampai ke camp side kami.. segala yg dirancang berjalan dgn lancar.sekian dr aku,tq kpd sesiap yg mmbaca coretkan aku ni,hope terhibur,trimas dari aku,ayed..

10 comments:

  1. Tahniah,
    Laporan anda hampir lengkap. Teruskan usaha.

    ReplyDelete
  2. terima kasih diatas tunjuk ajar En.Hisyam kepada saya.sekira nye ada kekurangan semasa di final camp yang lepas saya meminta maaf,sekian.terima kasih

    ReplyDelete
  3. wah gila cepat buat report...tapi kelakar lah cite kumpulan kamu ni...macam2 kerenah..apa2 pun semua selamat turun kan? final camp ni memang best sangat tak rasa presure pun..so apa yang baik jadikan teladan apa yang tak 2 jadikanlah sempadan...gd report anyway..

    ReplyDelete
  4. amboi..
    pape pn.. kenyir da best....
    HIDOP KENYIR!!
    he3

    ReplyDelete
  5. hahaha yg xblei blaah semua smpat tido

    ReplyDelete
  6. amboi3.....ayed, ooooo...ngompat fara ey.....
    xper2......=P

    ReplyDelete
  7. ayed..aper kabor lame tak dengar citer

    ReplyDelete
  8. hakikat rimba....

    semoga anda akan terus berekreasi...

    ReplyDelete
  9. tahniah..
    pnjang nyer citer..
    lau aku pnat perah otak wat karangan..
    hahaha

    ReplyDelete
  10. ko terguling time tidor..aku gak tahan ko...hehee

    ReplyDelete