Monday, March 23, 2009

Rafting,Adoiiiii berkeliaran nye buluh2 ku

Salam sejahtera dari aku..kali ni aku nak cite plak pasal aktiviti rafting aku or berakit..ni aktiviti kdua kmpulan kami selepas low rope course..adoi mmg kelakar r..jam 8 setengah kami melapor diri kpd En.Azizul.segala kelengkapan telah dibawa.kali ni kami bersama 3 org fasi dan seorg ahli alumni iaitu En.Yasir..sblm bermula nye aktiviti,diadakan dulu aktiviti management game..happy ssgt..stelah bberapa minit kami kembali kpd aktiviti asal kami.seblm bermula kami diberi penerangan ttng aktiviti ni.kmpulan kami dipecah kn kpd 2 iaitu Gunung Nuang n Gunung Senyum..idup Nuang!!!! Kami dikehendaki memilih 4 pelampung berlainan saiz,satu gulung tali rapia n beberapa batang buluh.selepas itu, kami disuruh mereka satu rakit..fuhhh,almaklum,kmpulaan kami ramai arkitek yg berwibawa.kami diberi 45 minit utk siap kan rakit msing2.. mase ikat mengikat ni,kteorg ada mslh.tali tak cukup,,mak aii bagi saty gulung mane nak cukup.aku yg laim tak risau,tp bob tu..bob kteorg kne letak tmpat yg strategik sikit,kat tgh2,bg rakit tu balance..selepas tamat tempoh mase yg diberi,rakit kami pow siap ng teguh nye,.kami dikehendaki mmskkn rakit kami kdlm air.mse nk msk kn tu aku dah rase lain mcm jek.mcm tak kuat jek,rase mcm nak tenggelam pow ada.berdoa jek laa.
Setelah semue nye naik n bersedia,kami dikehendaki berlumba dgn kmpulan satu lg.mse ni ada mslh sikit sb nye setiap kmpulan perlu ada seorg fasi.adoiiii sibuk laa,dah laa kte org wt cukup2 jek utk kmpulan kami,...start2 lek,perlumbaan seimbang.tiba jek 10 meter,rakit kami dah terpesong arah.org patut nye tegak,tp rakit kami kekanan.entah mcm mane enth leh tejadi.dah laa bontot sakit dok atas buluh..sape kmpulan aku die tau laa.,sekse tak kawan2..mmg jauh r kne tinggal dgn kmpulan lg satu,30 meter ada gak r.yg tak tahan tu,rakit kami..buluh bahagian depan semua dah tertanggal..dah cacat rakit kami,mase tu smue tegelak.bertaburan buluh kami.yg dok depan mse tu fitri,die pow dah nak tenggelam,selamat r kaki aku ada,leh la selit kan kat bulih die supaya tak berpecah..kami sampai dlm keadaan yang menyedih kan,.sampai2 jek kmpulan kami dikena kan denda,bob kne melompat keluar dari rakit kami,.dlm keadaan berdiri di atas rakit bob melompat keluar..satuuu,duaaaa,n tigaaa.gedebushhhh bob melompat...haaha,senang cite bkn bob jek melompat,dgn kami2 sekali kat dlm rakit tu tergolek msk kt dlm air tuuu..haha,cam tu la cte aku mse aktiviti rafting tuu.walaupon kalah kami tetap bergembira,ape yg penting bagi aku ialah semangat kami,baik sebelom wat rakit,semasa n selepas berakit..orite sampai sini dulu coretkan dari pd aku,sekian.salam,ayed..

1 comment:

  1. haha..
    group aku walaupn kalah ttp tguh..
    tp rakit group yg mnang lak hancur..
    hehehe

    ReplyDelete